Raport techniczny

========
Raport techniczny z projektu mobilnyROS nr 02
========

Wczoraj ROS przeszedł przegląd w profesjonalnym serwisie dla busów i samochodów dostawczych. Niestety nie wypadł rewelacyjnie… 😦

Okazało się, że poprzedni właściciele nie zaprzątali sobie głowy wymianą części eksploatacyjnych, nawet klocków hamulcowych. Na skutek tego w chwili obecnej lewe przednie koło rosa jest hamowane tylko przez tarcze hamulcowe, a lewe – przez zacisk hamulca. Jak powiedział Pan Mechanik: „Zgroza…”

W związku z tym, żeby ROSa można było bezpiecznie eksploatować, naprawić trzeba:

  • układ kierowniczy (tego się można było spodziewać)
  • układ hamulcowy (to z kolei pewna niespodzianka)

Po wstępnych obliczeniach (uwzględniających stawki robocizny oferowane przez profesjonalny serwis dla busów i pierwszy rzut oka na części sprzedawane w Internecie) koszt naprawy oszacowany został na ~2/3 ceny zakupu ROSa.

Podobno wiara czyni cuda, więc my z całych sił wierzymy, że po dokładniejszym zbadaniu tematu i rozważeniu rozwiązań niskobudżetowych, uda się ograniczyć ten współczynnik do  ~1/2.

Na koniec wiadomość pozytywna: zamki od przedniej klapy (maski) zostały naprawione we własnym zakresie. Działa jak ta lala. To daje dostęp do wlewu zbiornika oleju, bagnetu kontrolnego, zbiornik płynu hamulcowego, zbiornika chłodnicy itp.

Stan płynów eksploatacyjnych: zadowalający 🙂

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s